kapcsolatlélegzetnyi hírlevélgyorskeresés
Loading
Az MKK az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség tagja!

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (Fédération Européenne pour le Transport et l'Environnement, rövidítve: T&E) az 1992. február 8-án Brüsszelben tartott közgyűlésén felvette tagjai sorába a Magyar Közlekedési Klubot.
A T&E tavaly alakult, és olyan mint a Levegő Munkacsoport nemzetközi szinten. Céljai gyakorlatilag megegyeznek az MKK alapszabályában megfogalmazott célokkal. Hasonlóan igyekszik a kormányzatot (az Európai Közösséget) a környezetvédelem érdekeinek megfelelően befolyásolni, hasonló tanulmányokat készít, illetve készíttet, és a közvélemény tájékoztatását is ugyanúgy igyekszik megszervezni.
A T&E tagjait szigorúan megválogatja, és csak olyan szervezeteket vesz fel soraiba, amelyek legfőbb célja a közlekedés—környezet ellentmondás problémáinak megoldása. (Természetesen a tagszervezetek a saját országukban már szélesebb körben hasznosíthatják, hasznosítják a T&E munkáját.)
A T&E tagja így például a három német nyelvterületen működő közlekedési klub (Verkehrsclub) — az osztrák VCÖ, az NSZK-beli VCD és a svájci VCS — és a brit Transport 2000, de egy alapvetően energiakérdésekkel foglalkozó görög szervezet felvételének ésszerűségét már megkérdőjelezték. Lehet, hogy van ott egy másik szervezet, amely jobban tud azonosulni a T&E céljaival — érveltek.
Érdekes a Verkehrsclub-ok munkamódszere. Ezek a nagyobb támogatóbázis érdekében a hagyományos autóklubokhoz hasonló szolgáltatásokat (gyorssegély, biztosítás stb.) is nyújtva próbálják elveiket az autótulajdonosok körében is hatékonyan terjeszteni.
A közgyűlés jóváhagyta a T&E 1992. évi munkatervét, melynek fő pontjai a következők:
— Az év végéig befejezik a tavaly elkezdett, a közlekedés társadalmi költségéről szóló tanulmányt.
— Kidolgozzák álláspontjukat az Európa Bizottság részére hamarosan előterjesztendő "zöld jelentésről", amely egy átfogó, környezetvédelmi szempontból sok előremutató elemet is tartalmazó javaslat az elkövetkezendő évek közlekedéspolitikájáról. (Az Európa Bizottság javaslatokat dolgoz ki a fő döntéshozó testületnek, a Miniszterek Tanácsának. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a Miniszterek Tanácsát semmi sem kötelezi a benyújtott javaslatok figyelembevételére.)
— Tervezik egy európai vasútpolitika felvázolását.
— Tanulmányt készítenek az európai közúti és vasúti infrastruktúra egyenlőtlenségeiről.
— Gépkocsi-minősítő rendszert dolgoznak ki és terjesztenek el a jármű környezetvédelmi és biztonsági jellemzői alapján.
A fentieken kívül a közúti teherfuvarozás, az adózás, a légi közlekedés és a nagysebességű ("szupergyors") vasutak a főbb témakörök, amelyekkel a T&E foglalkozik.
Mit jelent számunkra a T&E?
Egyelőre elsősorban kapcsolatokat, tapasztalatokat és információt, hogy mi történik abban az Európában, ahová országunk szédülten masírozik (illetve masírozna). Tovább fejleszthetjük együttműködésünket például a tranzitforgalommal hozzánk hasonlóan küzdő osztrák, svájci és cseh-szlovákiai szervezetekkel. T&E és az MKK közötti kapcsolatok erősítésére kedvező alkalom lesz a T&E elnökségének novemberi ülése is, amelyet Budapesten tartanak.
Csikor Zsolt



JELES NAPOK
 Augusztus 01.
   A szoptatás világnapja
 Augusztus 09.
   Állatkertek napja
 Augusztus 09.
   A bennszülött népek világnapja
 Augusztus 20.
   1989-ben e napon gyilkolták meg elefántcsont-csempészek George Adamsont, Joy Adamson munkatársát és férjét
 Augusztus 06.
   Hirosima-Nagaszaki emléknap
 
© Leveg? Munkacsoport 1991-2006. — Villámposta: szerkeszto@lelegzet.hu
A Lélegzetben megjelent írások és képek egyeztetés után, a forrás és a szerző feltüntetésével közölhet?k más kiadványokban.