kapcsolatlélegzetnyi hírlevélgyorskeresés
Loading
A Városi Biciklizés Barátainak cselekvési programja

1. Tárgyalás a MÁV-val a kulturált vasúti kerékpárszállítás lehetőségének megteremtéséről, különös tekintettel Budapest vonzáskörzetére és a népszerű kirándulóhelyekre (a Bringa Munkacsoporttal közösen).
2. Javaslattétel a fővárosi önkormányzat Közlekedési Ügyosztályának a már meglévő budapesti kerékpárutak környékén figyelemfelkeltő jelzőtáblák kihelyezésére. (Előreláthatólag kb. száz konkrét cím. )
3. Javaslattétel a fővárosi önkormányzatnak és a Közlekedési, Hírközlési és Vízgazdálkodási Minisztériumnak a Budapestet elkerülő M0-ás körgyűrű kivezető és bekötő útjainak környékén, a kamionsofőröknek a várost kikerülő útról tájékoztató jelzőtáblák elhelyezésére. (Terveink szerint a Zöld Jövő Egyesülettel közösen.)
4. Tárgyalás a BKV-val a gödöllői és a csepeli HÉVen és a 2. és 3. metróvonalon a kerékpárszállítás feltételcinek mielőbbi megteremtéséről. (Véleményünk szerint a javasolt "szolgáltatásbővítés" nemcsak a kerékpárosoknak, de a kismamáknak, nagyobb csomagot szállítóknak és a mozgássérülteknek is könnyebbséget jelentene.)
5. Tárgyalás a Közlekedési, Hírközlési és Vízgazdálkodási Minisztériummal, valamint az ORFK-val a KRESZ néhány, kerékpárosokat érintő paragrafus módosításának lehetőségéről. (Javaslatunk röviden: kikerülési távolság növelése, további városi sebességkorlátozások, az egyirányú utcákban a kétirányú kerékpár közlekedés jogszabályban rögzítése:)
6. Szommer Ferencnek, a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium kabinetiroda-vezetőjének "A kerékpáros közlekedés lehetőségeinek fejlesztéséről" szóló, nemrégiben elkészült kormány előterjesztésének a támogatása. Az abban leírtakkal egyetértésben újabb — elsősorban vállalkozói vagy alapítványi pénzügyi források felkutatása a kerékpárút-hálózat és a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztésére. Egyben továbbra is figyelemmel kísérjük a közlekedési tárca törekvését, amellyel az útalapból a kerékpárút-fejlesztésre szánt pénz egy részét másra kívánják felhasználni. Folytatjuk a tiltakozó aláírások gyűjtését, figyelemmel kísérjük a most készülő pályázati rendszer "elosztó mechanizmusát", és igyekszünk jónéhány önkormányzatot — a fővárosit is — rávenni arra, hogy igényeljen minél többet a kerékpárutak fejlesztésére szánt pénzekből, természetesen bevonva saját erőforrásait is.
7. Külföldi — elsősorban olasz és holland — szakirodalmat fordítunk, és szeretnénk a nálunk is hasznosítható ötleteket népszerűsíteni.
8. Tervet dolgozunk ki a budapesti — elsősorban a belvárosi — járdák autómentesítésére, amit eljuttatunk Demszky Gábor főpolgármesterhez. A főváros, a kerületek és minden érintett (mozgássérültek, vakok és gyengénlátók, nyugdíjasok, nagycsaládosok, városvédők, érdekelt presszók és boltok tulajdonosai) részvételével alapítványt szeretnénk létrehozni. Ahol lehetséges, virágtálakkal, jobb híján pedig korláttal kell megvédeni a gyalogosok utolsó nagyvárosi menedékét, a járdát.
9: Tiltakozunk a fővárosi kerékpárosok egyik paradicsoma, a Városliget autóforgalma ellen. Ezügyben levelet írtunk az érintett kerület polgármesterének. Eddig is tilos volt a ligetben gépkocsival közlekedni, de néhány hónapja ismét elvi önkormányzati döntés született a motoros járművek teljes kitiltásáról: Jelenleg "érdembeli" válaszát várjuk. Ha nem sikerül eredményt elérnünk kiemelt zöldterületről lévén szó —, a főváros segítségét kérjük. Ha ők sem intézkednek, tiltakozó demonstrációt szervezünk.
10. Részt veszünk a Bringa Munkacsoport és a "Kerék-párosan Szép az Élet" alapítvány budapesti kerékpárúthálózat-fel mérő és javaslattevő akciójában. Mi is elvállaltunk néhány kerületet, ahol megnézzük, melyek a kerékpár-közlekedésre átalakítás nélkül alkalmas, vagy kis befektetéssel átalakítható útszakaszok. Javasolni fogjuk ezekről a tehergépjármű-forgalom kitiltását és az autóforgalom csillapítását. Ajánlatainkat elküldjük minden illetékesnek és kerékpárút-térképeket készítő cégnek is. Ez utóbbiaknak javasoljuk, hogy következő kiadványaikban ajánlott útvonalként tüntessék fel a kiválasztott, kerékpározásra alkalmas utakat.
Terveink megvalósításához továbbra is minden szakértői, politikusi vagy magánemberi segítséget, javaslatot szívesen fogadunk.
Bóday Pál Péter



JELES NAPOK
 Augusztus 01.
   A szoptatás világnapja
 Augusztus 09.
   Állatkertek napja
 Augusztus 09.
   A bennszülött népek világnapja
 Augusztus 20.
   1989-ben e napon gyilkolták meg elefántcsont-csempészek George Adamsont, Joy Adamson munkatársát és férjét
 Augusztus 06.
   Hirosima-Nagaszaki emléknap
 
© Leveg? Munkacsoport 1991-2006. — Villámposta: szerkeszto@lelegzet.hu
A Lélegzetben megjelent írások és képek egyeztetés után, a forrás és a szerző feltüntetésével közölhet?k más kiadványokban.