Tapintatos dohánygyárak
A dohánygyártók újabban árnyaltabb eszközökkel próbálkoznak. Egyfelől, dícséretes módon, fizetett hirdetésekben kérik áldozataikat, hogy legyenek tapintatosabbak a nem dohányzókkal szemben (lásd RTV újság), másfelől egy jól átgondolt, korosztályokra, pótcselekvésekre leosztott Utolsó Nagy Kampányra készülődnek, akárcsak régebben Amerikában. Megbízták a MODUS Marketing Tanácsadó Kft.-t, hogy végezzen kutatásokat különböző korosztályokban, elsősorban a gyengén vagy alkalmanként dohányzók körében általános módon a reklámokhoz kapcsolódó témákban, úgy mint:
mi a véleménye a szponzorálásokról?
szabadidő eltöltése
tv-reklámok
önismeret, megelégedettség, ideálok stb.
A kutatások és az ilyen ügyekben közreműködni hajlandó pszichológusok segítségével nálunk is csakhamar megláthatjuk majd a "húsz év körüli, elhízástól félő, édességet más pótcselekvésre cserélni vágyó szőke nők"-nek szóló cigarettareklámokat, és előbb-utóbb a nekünk szólókat is.
(ZöldPók)
|