kapcsolatlélegzetnyi hírlevélgyorskeresés
Loading
Konferencia a kamionforgalomról

Az 1997 márciusában megalakult Dél-Budai Polgári Szervezetek Környezetvédelmi Együttműködési Fóruma (DKEF) Budapest tranzit- és nehézgépjármú-forgalom által leginkább sújtott térségében fogja elvi egységbe azokat a társadalmi szervezeteket és csoportosulásokat, amelyek a lakóterületük közlekedés által okozott problémái ellen küzdenek. A DKEF idén szeptember 29-én konferenciát szervezett, melynek témája a nehézgépjármű-forgalom kezelése a főváros nyugati kapujának térségében, valamint az ezzel kapcsolatos, Budapestet és az agglomerációt érintő problémák.
A DKEF tagszervezetei és tagcsoportjai egyetértenek abban, hogy elsősorban a meglévő, várost elkerülő M0-s szakaszt kell megfelelő kitáblázással és szankcionálással úgy kihasználni, hogy az átmenő és nehézgépjármű-forgalom arra haladjon a Lágymányosi híd helyett. A Lágymányosi hidat igénybe vevő teherforgalom pedig a nem lakott területen vezetett 6-os utat és a déli Budafoki utat vegye igénybe, és minden lakott területen keresztülmenő útvonal 6 tonnás súlykorlátozással legyen védve.
Területfejlesztési és egyéb eszközökkel el kell érni mind a teher-, mind a személygépkocsi-mobilitás csökkenését. Ennek érdekében fejleszteni kell a tömegközlekedést, és meg kell szervezni az elővárosi vasúti közlekedést. A DKEF ezen törekvéseit a Levegő Munkacsoport résztvevőként támogatja.
A DKEF az ÁRT-ból azokat az útberuházásokat tartja megengedhetőnek és szükségesnek, amelyek a lakott területek elkerülését célozzák, a környék lakosságával egyeztetett módon.
A DKEF által összehangolt lakossági kéréseknek megfelelően a XI. kerületi képviselő-testület határozatot hozott szeptember 23-án, melyben kérik a Fővárosi Önkormányzatot a kerület lakóterületeit védő forgalomirányító intézkedések bevezetésére, valamint az ÁRT-ban szereplő olyan beruházások időbeni előrehozatalára, melyek további biztosítékot nyújtanak a lakott területek elkerülésére.
A 29-i konferencián részt vevő meghívott hivatalok képviselői — bár belátták a kért intézkedések szükségességét — hatásköri korlátokra és költségkerethiányra hivatkozva nem biztattak a megvalósítás lehetőségével. Érdekes eszmecsere hangzott el az útalapból való részesedés negatívumairól. A hatóságok továbbra is érveltek olyan új haránt irányú utak szükségessége mellett, melyek az autópályák tranzitforgalmát lakóterületeken keresztül a Lágymányosi hídra vezetnék. Arról azonban nem született döntés, hogyan biztosítsák a lakott területek védelmét a jelenlegi, és az ÁRT szerint a jövőben fokozódó átmenő kereskedelmi forgalom (pl. Zágráb—Kijev vonal kiépítése) rohamával szemben.
Úgy tűnik, a hatóságok intézkedési tehetetlenségükben beletörődnek abba, hogy a nemzetközi és településközi tranzit- és nehézgépjármű-forgalom a főváros legsűrűbben lakott útjain keresztül vonuljon, és ezt lehetővé tevő beruházások valósuljanak meg a továbbiakban is.
Értesüléseink szerint a másnap a Fővárosi Önkormányzatnál megtartott hatósági egyeztetésen sem született semmi eredmény, a résztvevők "elbeszéltek egymás mellett", a Közlekedési Ügyosztály vezetője, akitől minden függ, meg sem jelent.
A hogyan tovább csak azok számára kínzó kérdés, akik néhány méter távolságnyira szenvednek a nem lakott területre való, élő és épített környezetet romboló forgalomtól, vagy annak lakóhelyükre való terelése miatt lóg a bárd a fejük felett...

Schnier Mária


JELES NAPOK
 Augusztus 01.
   A szoptatás világnapja
 Augusztus 09.
   Állatkertek napja
 Augusztus 09.
   A bennszülött népek világnapja
 Augusztus 20.
   1989-ben e napon gyilkolták meg elefántcsont-csempészek George Adamsont, Joy Adamson munkatársát és férjét
 Augusztus 06.
   Hirosima-Nagaszaki emléknap
 
© Leveg? Munkacsoport 1991-2006. — Villámposta: szerkeszto@lelegzet.hu
A Lélegzetben megjelent írások és képek egyeztetés után, a forrás és a szerző feltüntetésével közölhet?k más kiadványokban.