az alma nevében!
Pécsett a 6-os út városból kivezető szakaszán "Nem bántja a szemét?" feliratú hatalmas óriásplakátok jelentek meg, s ezek egyikén egy lerágott almacsutka testesítette meg a szemetet. Hát ezt kikérem magamnak az almacsutka nevében, az ugyanis nem szemét! Erről nemrég a saját szememmel győződhettem meg, ugyanis a belvárosi társasházban, ahol lakunk, évek óta komposztáljuk a konyhai zöldhulladékot. A tárolót nemrég bontottuk ki, és az aljában hatalmas mennyiségű fekete humuszt találtunk. Az almacsutka nem szemét, hanem értékes bioanyag, ellenben szemét a kombidoboz, a pillepalack, az elhajított cigarettásdoboz stb... A plakát készítoi nyilván nem mertek egy kólásdobozt pellengérre állítani, félve a jogi következményektől. Az almának nincs ügyvédje, őt büntetlenül meg lehet sérteni. Valóban?
Arató Csongor
Nem csak nekünk bántja a szemünk a KTM-féle almacsutka. A minap egy általános iskola hatodikos osztályának tettem fel a kérdést: hol találkoztak megtévesztő reklámokkal? Általában a mosópor-, a fogkrém- és a samponreklámokat szokták felhozni, de ezúttal egy gyerek az almacsutkás reklámot nevezte hülyeségnek (szó szerint). Mert az nem szemét. (Ál)csodálkozásomra a többiek helyeseltek.
Ezek szerint a gyerekeknek is megvan a véleményük az ilyen színvolalú tudatformálásról (és ezzel számomra az ügy más dimenzióba lépett...).
Kalas György
Egy igényes óriásplakát-kampány előállítási költsége (fotó, grafika, nyomda) általában 2 millió Ft. A terjesztés ennél drágább: a fővárosban mintegy 200 helyen kb. 10 millió Ft-ért, az országban 4-500 helyen pedig mintegy 20 millióért lehet egy-két hónapig kitenni egy plakátot.
(HVG, 97. szept. 6. — Reklámszámtan)
|