kapcsolatlélegzetnyi hírlevélgyorskeresés
Loading
A technika nem képes mindent

Louis Schweitzer, a francia Renault autógyár vezetője lehűtötte nyilatkozatával azokat, akik hisznek benne, hogy a technika önmagában képes biztosítani a fenntartható közlekedést. Érvelése szerint a "különféle intézkedések kombinációja" az egyedüli út a fenntartható közlekedési rendszerek kialakítása felé.
A Renault elnök-vezérigazgatója a Johannesburgi Föld-Csúcs fenntartható mobilitással foglalkozó szakértői bizottságának munkájában vett részt. Magyarázata szerint a Renault cég fenntartható közlekedés iránti elkötelezettsége kereskedelmi megfontolásokon alapul: "A fenntartható fejlődést én ... személyes, erkölcsi és politikai okokból támogatom, de azért is, mert úgy érzem, hogy ez vállalatom jövőjének egyik előfeltétele." "Ha növekedést akarunk ebben az iparágban, akkor annak fenntarthatónak kell lennie."
Schweitzer elismerte, hogy nincsenek gyors megoldások és rövid utak a fenntartható közlekedés megvalósítása felé. Az üvegházhatást eredményező gázok kibocsátásáról szólva így nyilatkozott: "Mi nagyon is keményen dolgozunk a technológia fejlesztésén, de nem hiszem, hogy belátható időn belül — és ezen a mától 2030-ig terjedő időszakot értem — lenne olyan technológia, amely megoldaná a problémát. Nem létezik technológiai csoda." Majd hozzátette, hogy szerinte a jövőben sem tudunk majd az üvegházgázok szempontjából tökéletesen tiszta járművet előállítani.
Hangoztatta, hogy a "megoldás csakis a különféle intézkedések együttes alkalmazása lehet, amelyek között nem csupán a gépkocsik fejlesztésére és az infrastruktúra elemeinek javítására irányuló lépések szerepelnek, hanem ... olyanok is, amelyek a közösségi közlekedés fejlesztését célozzák, mert másképp nem érhető el egyensúly." Schweitzer hozzátette, hogy a személyes közlekedési eszközökkel utazóknak "kell megfizetniük az egyéni közlekedés teljes költségét".
Schweitzer kijelentette, hogy "2030 ma van", és ezzel az állításával ő is hozzájárult az egyre inkább teret nyerő felfogáshoz, amely szerint a fenntartható közlekedés kérdése sürgős intézkedést igényel. Gondolatát így fejtette ki: "Egy új motor vagy gépkocsi kifejlesztése még a hagyományos technológiával is négy-öt évet vesz igénybe, egy gépkocsi hasznos élettartama pedig tizenöt-húsz év, tehát ha ma meghozunk egy döntést, annak a környezetre gyakorolt teljes hatása 2025 táján lesz érezhető."
(Sustainable Mobility News)



JELES NAPOK
 Augusztus 01.
   A szoptatás világnapja
 Augusztus 09.
   Állatkertek napja
 Augusztus 09.
   A bennszülött népek világnapja
 Augusztus 20.
   1989-ben e napon gyilkolták meg elefántcsont-csempészek George Adamsont, Joy Adamson munkatársát és férjét
 Augusztus 06.
   Hirosima-Nagaszaki emléknap
 
© Leveg? Munkacsoport 1991-2006. — Villámposta: szerkeszto@lelegzet.hu
A Lélegzetben megjelent írások és képek egyeztetés után, a forrás és a szerző feltüntetésével közölhet?k más kiadványokban.