Alábecsülték a teherautók nitrogénoxid-kibocsátását
A német környezetvédelmi hatóság által végzett tanulmány szerint az ország útjain mozgó teherautók akár kétszer annyi nitrogénoxidot is kibocsáthatnak, mint amennyit az EU-rendeletek engedélyeznek.
A környezetvédelmi hatóság szakemberei fedezték fel, hogy míg a hagyományos ellenőrzés során a kötelező EU-határérték alatt maradtak a teherautók szennyezőanyag-kibocsátási értékei, az utakon a valódi kibocsátás kétszer magasabb volt. A német televízió Monitor című hírműsora szerint a környezetvédelmi hatóság a kibocsátási szintek eltérését a gyártók mesterkedésének tulajdonítja. Axel Friedrich, a szakértői csoport vezetője elmondta, hogy a motorok beállításuk révén az ellenőrző méréssorozat alatt kielégítették az EU szabványait, köztük a nitrogénoxidokra vonatkozót is, de az utakon a nitrogénoxid-határértéket már feláldozták a kevesebb üzemanyag-fogyasztás érdekében. A környezetvédelmi hatóság becslése szerint a túllépés Németországban évente 140 ezer tonna további nitrogénoxid-terhelést jelent. Egy tavalyi EU-tanulmány az európai nitrogénoxid-szennyezés átlagos költségét 4200 euróra tette tonnánként.
|