kapcsolatlélegzetnyi hírlevélgyorskeresés
Loading
OLVASÓINK ÍRTÁK

Igen tisztelt Lukács András Úr!
A Püspöki Kar Körlevelére küldött kedves sorait, tanulmányait megkaptuk. Köszönjük. Igen értékesek számításaik, bárcsak jobban figyelnének rá a költségvetés felelősei is. Feldolgozását elkezdtük. Remélem, hogy mindaz, ami levelében szerepel, a nem kisszámú megbeszélésen majd előjön, és a körlevél rövid szövegének értelmezése, érthetősége még világosabbá lesz.
Kérem, hogy kísérje továbbra is figyelemel a körlevél "életét", és tegyen meg mindent, hogy eredményes is legyen a magyar társadalomban.
Tisztelettel:
Gyulay Endre megyés püspök
Szeged
***
Néhány javaslatot tennék a tömegközlekedés javítására.
Állítsák vissza az átszállási lehetőséget a 41-es villamos és a budaörsi vasútállomás között. Régen jelentős személyforgalom volt itt, csak a raktárbázis megépítésekor szüntették meg, és egy megállónyival hátrább helyezték a villamos-végállomást.
Ugyanez a javaslat hangzott el a XXII. kerület főépítészének szájából a 47-es villamos vonatkozásában, hogy a meglevő villamospályát újítsák fel úgy, hogy elérhető legyen a Budafok-Belváros vasútállomás. Itt is csak egymegállónyi villamospályát kellene felújítani.
Gondolom, számos hasonló helyzet van a fővárosban. Amikor a vasúti közlekedést vissza akarták szorítani a közúti forgalom javára, bizonyára sok helyen csináltak ilyen ostobaságot.
A MÁVAUT és VOLÁN autóbuszjáratai kötelezően álljanak meg a főváros határán levő BKV-járatok megállóhelyeinek közelében, hogy csatlakozni lehessen hozzájuk. Konkrét példa: a Budapest V. ker., Erzsébet térről induló dunaújvárosi járatot csak úgy lehet elérni Nagytétényből, hogy előbb bemegyünk (két járattal) a Petőfi hídig vagy az Erzsébet térig, majd onnan utazunk vissza Nagytétényen keresztül Dunaújvárosba, ami legalább másfél órával hosszabb, holott, pl. Nagytétényben a Campona utcánál kiváló lehetőség van a Volán-busz megállására akár a Nagytétényi útról, akár a 6-os főútról.
Üdvözlettel:
Dr. Kékesi Olga
Budapest
***
Családommal a 42-es főút mellett lakom. Ez az út Nagyváradra vezet. Meglehetősen nagy forgalmú, sok kamion halad át a városon. Kellemetlen, de már megszoktuk.
Vasárnaponként is kosogtak a kamionok a megszokott rendben, az akváriumban a halak tengeri betegek lettek stb. A hét végi forgalomkorlátozással kapcsolatos rendelet óta a kép változott. A tilalom alatt a kamionforgalom természetesen leáll, de mivel a többi forgalom zavartalan, nem igazán tűnik fel a dolgok hiánya. Megváltozik azonban a kép vasárnap este 10 után. Zárt alakzatban, tízesével érkeznek a városba a kamionok. A robaj nem szakaszos, hanem állandó. Mivel a város határában van a 4-es főútra a csatlakozás — mely nem az ilyen oszlopok felhajtására, hanem egy-egy kamionra van méretezve —, hamarosan beáll a város központjában a dugó. A kettes sorokba rendeződött kamionok az ablak alatt járatják a motorokat, türelmetlenül tülkölnek. Egy-egy alkalommal 1-3 vontatóval halad előbbre a sor, ahogy a 4-esre be tudnak sorolni.
Mint lakó, nekem a rendelet a vasárnap estéimnek szétverését jelenti. Használ viszont a határ közelében található kocsmáknak, melyek a rendelet életbelépése után hamarosan parkolókat építettek, bővültek, gazdájuk tollasodott.
Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy nem kell gondolkodni a forgalom szabályozásán, a hétvégék nyugalmának biztosításán, hanem csak azt, hogy a rendelet a megfelelő feltételek nélkül többet árt, mint használ. Ha nem a városon menne át a nemzetközi főút, ha a RO-LA vonatokat használnák, a forgalmat ebben az időszakban a rendőrség segítené, sokat javulna a közérzetünk.
Csiha Imre
Püspökladány



JELES NAPOK
 Augusztus 01.
   A szoptatás világnapja
 Augusztus 09.
   Állatkertek napja
 Augusztus 09.
   A bennszülött népek világnapja
 Augusztus 20.
   1989-ben e napon gyilkolták meg elefántcsont-csempészek George Adamsont, Joy Adamson munkatársát és férjét
 Augusztus 06.
   Hirosima-Nagaszaki emléknap
 
© Leveg? Munkacsoport 1991-2006. — Villámposta: szerkeszto@lelegzet.hu
A Lélegzetben megjelent írások és képek egyeztetés után, a forrás és a szerző feltüntetésével közölhet?k más kiadványokban.