A látszat néha csal!
"A statisztikai adatok a háttérelemzés nélkül rendkívül félrevezetőek lehetnek!" fűzte véleményét a Bringa Hírforrás egyik korábbi számában közölt cikkhez Tőkés Balázs, a Főpolgármesteri Hivatal munkatársa, aki egyébként Budapest kerékpározásügyi" felelőse már évek óta. Idézzük újra a kommentált passzust:
"A közlekedési eszközök tulajdonlása tárgyában, ahol csak a személygépkocsikra vonatkozóan készült kimutatás, a következő érdekes és meglepő tendencia derült ki: a magasabb végzettségű és a magasabb munkahelyi beosztású, sőt az egyéb értelmiségi és önálló vállalkozó családfőjű háztartásokban ugyan magas, de csökkenő tendenciájú a gépkocsival "rendelkezési" arány (manapság kb. 75%), viszont erősen növekvő az autótartási tendencia a mezőgazdasági önálló vállalkozó (73%), a szakmunkás (52%), sőt még a segédmunkás (23%) családfőjű háztartásokban is." (Bringa Hírforrás 43. sz.)
Tőkés Balázs véleménye szerint nem kedvező, hanem éppenséggel egy igen káros folyamat eredményét mutatják ezek a számok. Nevezetesen, hogy a személyi használatú gépkocsik egyre nagyobb hányada van cégtulajdonban. Ez az esetek nagy részében azzal jár, hogy a használó érzéketlen a költségekre. Utazási módjának megválasztásánál nem szempont az autózás költsége. Ugyanezek a cégek közben nem adnak dolgozóiknak ingyenes MÁV, Volán és BKV bérletet.
Az eredményt mindenki láthatja a budapesti és környéki utakon."
(BringaInfo)
|