A hónap citromdíja
E havi Citrom-díjunkat azoknak a tömény alkohollal kevert üdítőitaloknak adományozzuk, amellyel az európai és a hazai szeszipar megalapozza jövőjét. Két és fél millió liter, azaz tízmillió üveg úgynevezett alkopop ital fogyott el tavaly Magyarországon. Ezzel a fogyasztás 2001-hez képest több mint háromszorosára nőtt. Ezek a főként tinédzserek által kedvelt koktélok tiltakozást váltottak ki egyes országokban, mivel rágógumi ízük és minimális alkoholtartalmuk miatt sokak szerint észrevétlenül szoktatják rá a fiatalokat az alkoholra. A gyártók bújtatott üzenetekkel többnyire ezt a réteget célozzák meg a termékek reklámjaival is; a színes italokat többnyire a partykultúrához, a bulizáshoz kötve jelenítik meg. A magyar Bacardi Breezer címkéje szerint nem más, mint „alkoholos szénsavas (görögdinnye ízű) frissítő ital”. Ha megkóstoljuk valóban alig érezhető az alkohol íze, a hatása viszont annál erőteljesebb és gyorsabb.
Nagy a kínálat az üzletek polcain. Bárki eldöntheti, hogy a kólát Unikummal, a rumot Fantával szereti-e. Bár 18 év alatt reméljük egyiket sem.
Varga Judit
|