kapcsolatlélegzetnyi hírlevélgyorskeresés
Loading
A hónap citromdíja


E havi Citrom-díjunkat azoknak a tömény alkohollal kevert üdítőitaloknak adományozzuk, amellyel az európai és a hazai szeszipar megalapozza jövőjét. Két és fél millió liter, azaz tízmillió üveg úgynevezett alkopop ital fogyott el tavaly Magyarországon. Ezzel a fogyasztás 2001-hez képest több mint háromszorosára nőtt. Ezek a főként tinédzserek által kedvelt koktélok tiltakozást váltottak ki egyes országokban, mivel rágógumi ízük és minimális alkoholtartalmuk miatt sokak szerint észrevétlenül szoktatják rá a fiatalokat az alkoholra. A gyártók bújtatott üzenetekkel többnyire ezt a réteget célozzák meg a termékek reklámjaival is; a színes italokat többnyire a partykultúrához, a bulizáshoz kötve jelenítik meg. A magyar Bacardi Breezer címkéje szerint nem más, mint „alkoholos szénsavas (görögdinnye ízű) frissítő ital”. Ha megkóstoljuk valóban alig érezhető az alkohol íze, a hatása viszont annál erőteljesebb és gyorsabb.
Nagy a kínálat az üzletek polcain. Bárki eldöntheti, hogy a kólát Unikummal, a rumot Fantával szereti-e. Bár 18 év alatt reméljük egyiket sem.

Varga Judit


JELES NAPOK
 Augusztus 01.
   A szoptatás világnapja
 Augusztus 09.
   Állatkertek napja
 Augusztus 09.
   A bennszülött népek világnapja
 Augusztus 20.
   1989-ben e napon gyilkolták meg elefántcsont-csempészek George Adamsont, Joy Adamson munkatársát és férjét
 Augusztus 06.
   Hirosima-Nagaszaki emléknap
 
© Leveg? Munkacsoport 1991-2006. — Villámposta: szerkeszto@lelegzet.hu
A Lélegzetben megjelent írások és képek egyeztetés után, a forrás és a szerző feltüntetésével közölhet?k más kiadványokban.